zaterdag 18 juli 2009

Roxane Kalishoek in bikini op O'Neill VIPS On Board



O’Neill zet bekende Belgische bikini babes zoals Roxane Kalishoek op boards.

Vips On Boards laat girls snowboarden, wakeboarden en surfen op 19 juli.

Deelnemende VIPS: Joyce De Troch, Ellen Dufour, Leonie Gysel, An Jaspers, Roxane Kalishoek, Anneleen Liégeois, Caren Meynen, Isabelle Nys, Brigitta Callens, Kate Ryan, Joke van de Velde, Elke Vanelderen, Zoë Van Gastel en Zohra.

Boardmerk O’Neill timmert al jaren aan de weg om sportieve girls duidelijk te maken dat de wondere wereld der boardsporten helemaal geen mannenbastion vormt. Events zoals O’Neill Surfing Angels en de communitysite www.ifwewererichsurfgirls.be overtuigden al heel wat meisjes om hun voeten op een board en in de hele lifestyle te planten. Met succes! Je hoeft helemaal niet de gekste tricks te doen om de joy of glide te ervaren en dat zal deze girly funday met veertien bekende boegbeelden nog maar eens laten blijken.

Velen blijven onwetend en daarom vult O’Neill dit jaar een bus boardende girls om de blijde boodschap uit te dragen. Maar liefst veertien bekende Vlaamse schonen zullen op 19 juli proeven van de ultieme vrijheid op sneeuw en water. Op één dag stappen ze op een snowboard, een wakeboard én een surfboard. Eén van hen is sexy zangeres Roxane Kalishoek die al twee maal de bergen opzocht om er in de snowboardboots weer af te glijden. “Heel wat vrienden van mij snowboarden en ik wou het toch ook eens meemaken,“ vertelt ze.

“Ik ben helemaal niet opgegroeid in een familie van lefgozers maar weet dat heel wat meisjes niveau halen in de sneeuw. Ik trok dus gelijk de berg op en ben nog veilig beneden geraakt ook (lacht)! Wat een fantastisch gevoel gaf dat, zo lekker vrij tussen die imposante bergtoppen zonder nog aan iets te denken. Ik ben er veel te laat mee begonnen en wil vanaf nu zeker één keer per jaar op een piste staan!”

Roxane Kalishoek ziet Vips on Board als “a chance in a lifetime”. “Ik ben een enorme waterrat en vraag me af hoe ik het er vanaf breng op een wake- en surfboard,” verduidelijkt ze. “Het lijken stoere mannensporten waar je veel kracht voor nodig hebt maar misschien zijn ze dat net niet. Je bent sowieso nooit te oud om te leren en wie weet ontdek ik de sport van mijn leven,” besluit de achtentwintigjarige.

Roxane Kalishoek: “Het lijken stoere mannensporten waar je veel kracht voor nodig hebt maar misschien zijn ze dat net niet. Je bent sowieso nooit te oud om te leren en wie weet ontdek ik de sport van mijn leven!”

Ook presentatrice en zangeres Ellen Dufour wil maar al te graag haar hoofd vrijmaken voor niets dan sportief genot. De in-een-ver-verleden-winnares van Big Brother is echter geen groentje: “Ik snowboard, wakeboard, heb al eens gekitet en ben de laatste jaren helemaal weg van golfsurfen,” laat de Limburgse weten. En dat het menens is, blijkt uit haar laatste surftrip. “Vorig jaar surfte ik twee weken in bikini op Bali waar je echt gigantische golven treft. Ik koos toch voor de plekken waar ik met enige zekerheid ook weer levend aan land kon komen (lacht).”

Op de vraag waarom veel meisjes de stap naar de boardsporten niet durven zetten weet Ellen niet direct het antwoord: “Ik merkte in Indonesië ook dat ik vaak het enige meisje met een plank was en ik begrijp eigenlijk niet waarom. Waarschijnlijk komen uiteindelijk de te typische meisjesargumenten piepen zoals: Te koud, te vuil en schrik natuurlijk. Maar de kicks die je krijgt zijn echt chic en de voldoening achteraf is onevenaarbaar. Het blijven toch sporten die niet iedereen zomaar doet,” besluit ze.

Ellen Dufour: “Vorig jaar surfte ik twee weken in Bali waar je echt gigantische golven treft. Ik koos toch voor de plekken waar ik met enige zekerheid ook weer levend aan land kon komen...”

O’Neill regelt op deze dag alles tot in de puntjes voor de veertien bekende babes en de tien meisjes die hen vergezellen. O’Neillridesters en -riders geven het goede voorbeeld op hun snow-, wake- en surfboard. Kim Van Looveren kan er niet bij zijn omdat ze tijdens de zomer de Nicaraguaanse golven berijdt maar de blonde Antwerpse stond wel mee aan de wieg van de communitysite ifwewererichsurfgirls.be.

Enkele jaren terug wou ze met haar O’Neill teamgenoot Sofie Avonds de wereld rond om zo veel mogelijk op haar plank te staan. Een ongelukkig voorval gooide roet in het eten maar hun website leeft ondertussen verder bij duizenden girls waarvan er heel wat geregeld samen afspreken. Volgens topwindsurfster Sofie Dobbelaere is dat net motiverend. “Meisjes hebben meer schrik om af te gaan,” denk ik, “en als er dan een vriendin aan hun zij staat, blijft afgaan plezant. Ik organiseerde net een girls-day aan mijn surfschool in Oostduinkerke waaruit blijkt dat de interesse er wel degelijk is. Girls met drempelvrees kan ik alleen maar aanraden een ervaring rijker te worden. Misschien wordt het een passie voor het leven, daar kan ik van meespreken!” besluit de surfster.

O’Neill teamlid Sofie Dobbelaere: “Girls met drempelvrees kan ik alleen maar aanraden een ervaring rijker te worden. Misschien wordt het een passie voor het leven, daar kan ik van meespreken!”

Voor deze dag ging O’Neill op zoek naar vrouwen met karakter en die vonden ze makkelijk. Alle deelnemende girls zien dit als een unieke kans om van drie bijzondere sporten te proeven waar je op het eerste zicht niet zo snel instapt. Professionele fotografen en cameracrews brengen de hele dag in beeld terwijl de girls hun ambassadricerol met glans vervullen en hun steentje bijdragen aan de girl power. Andere meisjes die hierdoor eindelijk tot actie overgaan en de stap naar de boards zetten, zullen hen eeuwig dankbaar zijn.

Het verloop van deze girly funday ziet er als volgt uit:

8:30 Afspraak D’light Drongen
9:15 Brunch in O’Douce Wakeboardcenter Eke & Wakeboard
11:30 Vertrek naar Ice Mountain Snowboardpiste Komen
12:30 Lunch
13:30 Snowboard
15:00 Vertrek naar Surfers Paradise Knokke
17:00 Golfsurf/windsurf/kitesurf
18:30 Apéro
19:00 BBQ & Party!

Tien gemotiveerde ladies kunnen de vips vergezellen maar die moeten eerst naar de site surfen vooraleer ze het water mogen opzoeken voor het echte werk: www.ifwewererichsurfgirls.be/oneillvips

Extra info O’Neill: First name in the water!

De Californische surfer Jack O’Neill wil meer dan vijftig jaar geleden graag het zomerse surfseizoen wat rekken en zoekt volop naar een manier om warm te blijven in het winterse water. Hij stoot op materiaal dat als tapijt in vliegtuigen gebruikt wordt en blijkbaar perfecte isolerende eigenschappen bezit voor het menselijk lichaam.

Met neopreen ontketent hij een revolutie in surfland en dankzij de wetsuit opent hij de deur naar heel wat koudere zeeën. Anno 2006 surfen duizenden Belgen het hele jaar rond in het frisse zilte sop en is O’Neill de grootste motor van boardevents in ons land. Het rootsmerk sponsort een grote familie van riders op vloeibaar en bevroren water en organiseert geregeld de Belgische kampioenschappen. Sinds enkele jaren motiveert het merk volop de girls zoals Roxane Kalishoek om mee te proeven van de boarding kicks!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten